Thursday, April 9, 2009

PTPTN OH PTPTN.......siri kedua

nah, tadi pagi tengah sibuk keje, tiba-tiba tangan yang gatal ni, klik nak negok blog dan baca blog orang lain. tengah baca baca tu, ternampakla post aku tentang ptptn tempohari. Nah, aku pun call ptptn ingat nak tanya ape dah jadi dengan rancangan diorang ni.

ok, menurut maklumat yang aku terima, PTPTN belum lagi bersedia untuk menjalankan rancangan diorang untuk menukarkan interest 3 % kepada 1% lagi, tiada sebarang orang yang dipilih, dan orang yang entitle adalah mereka-mereka yang membayar tanpa sebarang tunggakan sahaja. so, sape yang ade tunggakan tu cepat-cepat lah settlekan.

but, the question is, kalo PTPTN belum bersedia, nape nak umumkan benda tu nak dilaksanakan Jan 2009 secara berperingkat-peringkat? lagi satu kenapa nak letak kat website?
Kalau belum bersedia, bukankah maksudnya masih dalam perbincangan, persediaan dan munkin akan dilaksanakan atau mungkin tidak? kenapa perlu diumukan, lepas tu cakap belum bersedia?

actually bukan isu ni je, aku ade perhatikan ade beberapa perkara yang telah diumumkan akan dilaksanakan, tapi tiada pelaksanaan. main umum je. Don't do this okey!!! bad habit.....

2 comments:

  1. hai meera..just dropping by
    i pon kena bayo ptptn gak, tp dah buat potongan gaji since last yr. kalo % turun lagi..bagus jugakkkk...;)

    ReplyDelete
  2. memang bagus. tu la tak sabo tunggu, tp PTPTN ni buat hal plak. org dah syok, dia tak sedia lagi. apada.....

    ReplyDelete