Thursday, April 9, 2009

aku....si Guider... (part 3)

Selamat Pagi semua,

nah, aku dah ngajar semalam, yahoo...gembira tahap mashuk...ialah aku sedar bahawasanya bakat mengajar memang ade , cuma.....haiz
anyway, bebudak nampak ok dengan aku, terutama yang besar...
since aku memang expert maths, so takde lah susah sangat...
cuma time management yang aku perlu cover lepasni ....takleh nak herat lama-lama, kena make it simple and clear, pastu example kena bagi pelbagai jenis. ha, nanti mudahlah dia nak buat homework yang aku bagi dan juga kerja sekolah.


semalam, yang untuk kakak, aku cover decimals, extended notation, convert fraction of thousandths to decimal dan sebaliknya. yang buat aku terkejut sikit, makcik tu minta aku buat report, macam kat sekolah kan kita rekod apa yang diajar kat dalam buku....buku ape tu ye.....alamak dah lupa nama pulak....sebiji cam tu. but, thats fine for me.

untuk adiknya pun aku buat yang same, ajar decimals (buku 1) dan ajar money (buku dua)- convert notes to coins and visa versa. Best!

secara kesuluruhan aku puas dengan hasil kerjaku. sempat aku tanye makcik tu, macam mane, ok saya ajar? dia kata anak dia yang besar kate ok. huhu berbunga hati...

habis kelas aku singgah jap kat Today market. ade Fun Fair, tapi aku tak masuk. malas. lantak la. Lagipun yang sebelum ni aku gi, mahal. Memandangkan kemerosotan ekonomi, takde semangat nak bersuka ria sangat. ala kadar cukup la. Beli vcd- Slumdog Milionair- walaupun dah lapuk aku baru la nak tonton.

nah, lets me gives some review. Jalan cerita ok, less budject kot, tapi takde la tahap aku jatuh cintan... entah, aku rase biase je cite ni....Lagu Jai ho pun aku rase not the best one from AR Rahman....ade banyak lagi lagu yang mantap.... maybe, this what people call faith...dah memang masanya....


adegan yang aku paling suka : mase Jamal kat dalam toilet, pastu amitab datang, orang berpusu-pusu nak jumpa amitab, Jamal terjun dalam ...... tanpa merosakkan gambar amitab kat tangan and my goodness dia lari jumpa amitab, dapatkan signature with his body.......hahaha
tu la, kalau dah suka seseorang tu......ape nak jadi, jadi la. Love is blind.

Suka tengok lakonan Jamal (Jamal paling kecil). Selain mengambarkan kehidupan didaerah miskin di Mumbai, ia juga tentang persahabatan- antara Jamal, Salim dan Latika. Salim's character is nice to watch-abang yang sentiasa melindungi adik...hmm good.

Sesuai ditontan dihari minggu untuk merehatkan minda anda.

No comments:

Post a Comment